Thursday, May 9, 2019

'Ruginya lambat tahu pasal BigPay!' - Cemburu tengok member dapat claim ticket flight free guna point BigPay

BigPay adalah e wallet yang membolehkan kita membuat transaksi dengan menggunakan kad dan juga aplikasi yang telah disediakan di telefon pintar. Kad BigPay adalah berbentuk prabayar di mana anda perlu menambah nilai wang ke dalam kad ini untuk membuat pembelian di tempat-tempat yang menerima Mastercard di dalam dan luar negara.

Kad BigPay bukan sahaja untuk memudahkan pembelian barangan keperluan, malah terdapat banyak kelebihan yang diperolehi apabila menggunakan kad ini. Melalui perkongsian pemuda ini di Twitter, apa yang lebih mengujakan, apabila jumlah mata terkumpul telah banyak, kita boleh menebus tiket penerbangan secara percuma.


RUGINYA LAMBAT TAHU PASAL BIGPAY!

‍‍‍‍‍‍Ramai juga yang tak tahu pasal BigPay ni rupanya. Patutlah bila aku try tanya, ada yang blur. Sebenarnya aku dah tahu pasal BigPay ni dah lama tapi aku buat bodoh je.

Bila aku tengok member aku dapat claim tiket flight FREE guna point BigPay yang dia kumpul, aku rasa rugi gila tak apply dari dulu. Kalau tak, mungkin aku pun dah boleh naik flight bercuti kat oversea FREE macam member aku tu. So, korang jangan jadi macam aku. Terus buat ok.

Meh aku story sikit pasal BigPay untuk knowledge korang. Dia macam e-wallet atau lebih senang nak faham macam debit kad. So korang boleh shopping kat mana-mana yang terima Mastercard dalam or luar negara. Tak ada caj tambahan kalau berbelanja di oversea. Hanya pertukaran matawang je.

Tak ada cas perkhidmatan kalau korang beli tiket AirAsia guna BigPay. Kalau tak, servis caj ni je dah RM16 tak silap aku. Yang lagi best, setiap perbelanjaan kita akan dapat point. Macam mana nak dapat point? Contohnya: 
  1. Bayar isi minyak kereta
  2. Bayar bil dan insuran

Yang paling aku suka, bila kita berbelanja pakai kad BigPay ni semua perbelanjaan kita boleh track dekat application. Serious! Mudah kita nak tahu kita punya duit habis kat mana. Bila dah banyak point yang terkumpul tu, korang boleh tebus tiket flight. So, bolehlah jimat untuk kos percutian korang nanti. Point boleh kumpul dengan dua cara:
  1. Topup kad BigPay RM50 - dapat 1 point
  2. Bayaran guna kad BigPay setiap RM20 - dapat 1 point

Menarik betul produk terbaru Tony AirAsia ni. Maka, aku pun register dan share step by step untuk korang follow:

Langkah 1 : Download BigPay kat Google Play Store & Apple Store korang
Langkah 2 : Lengkapkan detail dan masukkan referral code.

Referral code => RHLBAS2XMW

** WAJIB! Isi kod ni untuk dapat RM10 dari BigPay.




Langkah 3 : Snap gambar IC dan selfie korang. Jangan risau yang ni just nak pastikan korang pemegang IC tu je.
Langkah 4 : Tekan submit dan seawal 2 jam dah approve .
Langkah 5 : Dah approve, topup RM20 untuk proses pendaftaran korang.

** Jangan risau RM20 tu akan masuk balik ke dalam akaun BigPay korang nanti.



Langkah 6 : Dah setel, BigPay akan pos kad ke alamat yang korang isi tadi dalam masa 5-7 hari.

Langkah 7 : Dah terima kad, aktifkan kad dan linkkan juga akaun BigPay korang dengan akaun AirAsia Loyalty Big Point. Sebab banyak lagi faedah yang korang boleh dapat dari setiap transaksi yang di buat.




Fuhh, sebenarnya banyak lagi kelebihan BigPay, nanti aku akan share lagi sebab karangan yang ni pun dah panjang. Korang boleh tag dan share post ni kat geng travel korang, sebab BigPay ni lagi best guna ramai-ramai. 

Sumber: Ustaz Bean
loading...

Artikel Terkait

'Ruginya lambat tahu pasal BigPay!' - Cemburu tengok member dapat claim ticket flight free guna point BigPay
4/ 5
Oleh

Berlangganan

Suka dengan artikel di atas? Silakan berlangganan gratis via email