Tuesday, May 14, 2019

'Ada cara tak nak kurangkan bil elektrik?' - Datuk Aliff Syukri merungut bil elektrik RM8,142.90, minta tips berjimat dari netizen


Apabila bil elektrik melambung lebih dari RM50, pasti akan membuatkan kita rasa susah hati nak bayar bil. Jadi, apa yang kita lakukan? Habis segala benda perkakasan elektrik, alat pengecas telefon kita guna secara berhemah agar dapat menjimatkan penggunaan elektrik. 

Baru sebentar tadi, usahawan kosmetik, Datuk Aliff Syukri memuat naik gambar sekeping cek dengan jumlah RM8,142.90 hanya untuk membayar bil kediamannya yang mewah itu. 

"Ada cara tak nak kurangkan bil elektrik? Padahal saya dah pakai tenaga solar dah, bulan ini kena berjimat sikit guna api (elektrik di rumah," katanya.

Bagi yang pernah melihat rumah mewah usahawan kosmetik itu, jumlah bil tersebut tidaklah menghairankan lebih-lebih lagi dengan statusnya sebagai orang kaya.  

Sementara itu di ruangan komen, netizen berkongsi memberikan pelbagai reaksi. 

'RM8K JE DATO, HARGA MAKANAN KUCING SAYA JE'



'DUIT BANYAK DATO, BUAT EMPANGAN SENDIRI'


'JANGAN BUKA LAMPU, PAKAI NIGHT VISION GOGGLES' 


loading...

Artikel Terkait

'Ada cara tak nak kurangkan bil elektrik?' - Datuk Aliff Syukri merungut bil elektrik RM8,142.90, minta tips berjimat dari netizen
4/ 5
Oleh

Berlangganan

Suka dengan artikel di atas? Silakan berlangganan gratis via email