Friday, February 23, 2018

(Video) 'Berapa helmetnya? 1 juta? Nah ambik!!' - Ditahan tak pakai helmet, makcik bawang gigit tangan polis


Berang ditahan kerana tidak memakai helmet ketika menunggang motosikal, seorang wanita hilang pertimbangan lalu memarahi anggota polis yang bertugas. 

Kejadian yang berlaku di Ipilo, Utara Sulawesi baru-baru ini turut dirakam orang awam sebelum dimuat naik ke media sosial mencetuskan pelbagai reaksi netizen. 

Menurut Ferdinansyah, anggota polis berkenaan telah menahan wanita terbabit atas kesalahan menunggang motosikal tanpa memakai helmet. 

Bagaimanapun, wanita itu berang dan dengan bongkaknya mengatakan dia mempunyai banyak wang untuk membeli helmet. Malah mengeluarkan wang dari beg tangannya sebelum menghentak-hentak duit itu di dada anggota berkenaan. 

Dalam video kedua pula, wanita terbabit menolak motosikalnya melanggar anggota berkenaan sebelum menggigit tangan kanannya sehingga meninggalkan bekas gigitan. 




Di media sosial, netizen memuji ketabahan dan kesabaran anggota terbabit melayani karenah wanita berusia lingkungan 40-an itu.

"Kenapa perlu sampai begitu sekali? Sebagai seorang ibu harus memberikan contoh sikap yang baik kepada anak-anak dan masyarakat kerana dia adalah seorang ibu.

"Polis tidak akan tahan jika tiada kesalahan. Cubalah pakai helmet, pastinya perkara ini tidak berlaku. Kalau berlaku kemalangan dan mengalami kecederaan akibat tidak memakai helmet, polis juga disalahkan? Patuhilah undang-undang," kata Marreto Putri. 
loading...

Artikel Terkait

(Video) 'Berapa helmetnya? 1 juta? Nah ambik!!' - Ditahan tak pakai helmet, makcik bawang gigit tangan polis
4/ 5
Oleh

Berlangganan

Suka dengan artikel di atas? Silakan berlangganan gratis via email