Saturday, February 24, 2018

'Saya takkan minta netizen puji dan hargai lakonan saya' - Que Haidar


Beberapa hari yang lalu, pelakon utama filem Badang, Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman, meminta netizen menghargai bakatnya, bukannya melemparkan komen negatif dan penghinaan. 

Luahan Aliff Syukri itu kemudian menarik perhatian pengarah Shahrulezad dan pelakon Amyza Aznan yang berpendapat jutawan kosmetik itu tidak perlu melenting dengan komen-komen netizen, malah meminta 'Badang' berhenti dari merosakkan industri seni. 

Malangnya, kenyataan pelakon itu kemudian dijawab pula oleh pembantu Aliff Syukri yang dikenali sebagai Mel yang mendakwa Amyza Aznan pelakon sendu. 

Dalam perkembangan terbaru, pelakon Que Haidar mempunyai pandangannya sendiri mengenai perkara itu di mana beliau tidak akan meminta netizen untuk menghargai dan memuji lakonannya kerana beliau yang memilih berada di arena ini. 

"InsyaAllah saya takkan marah netizen untuk hargai bakat saya dan minta netizen puji lakonan saya, serta memperkatakan tele ini yang terbaik kerana saya yang memilih untuk berada di arena ini tanpa paksaan sesiapa, kerana cinta terhadap seni lakonan itu sendiri," tulisnya di Twitter. 

Kenyataan Que Haidar itu turut disokong oleh Adibah Noor yang juga mempersoalkan tindakan Aliff Syukri meminta netizen menghargai 'bakat'nya. 

"Tang usaha dia tu je lah.. meminta untuk dihargai.. tang usaha je, I hargai usaha meminta itu. Tang bakat? Haa? Whaaat? Where?? Like wuttt? Apa-apa pun dik, dia tetap kaya (hantuk kepala kat dinding)," tulis Adibah. 

"Tengok sape yang berbicara bro. Mana mungkin seni itu lupa penggeraknya. Kita kurang dalang seni, banyak pembanggang seni saja yang ada," tulis Sharnaaz Ahmad yang turut memberi respon pada Tweet Que Haidar. 

loading...

Artikel Terkait

'Saya takkan minta netizen puji dan hargai lakonan saya' - Que Haidar
4/ 5
Oleh

Berlangganan

Suka dengan artikel di atas? Silakan berlangganan gratis via email