Sunday, June 25, 2017

'Selamat Hari Raya Dari Bawah Jambatan' - Kisah Pakcik Eduar Ini Pernah Jadi Viral, Akhirnya Bakal Dapat Rumah Baru


Di kala kita sibuk berhari raya bersama keluarga tercinta dan mempunyai tempat untuk berteduh jangan pula dilupa mereka tidak berkemampuan. Bagi Eduar Kadir,60 tahun dan 18 ahli keluarganya termasuk menantu dan cucu juga sempat menyambut Aidilfitri bersama. 

Namun, apa yang membezakan keluarga Eduar dari keluarga-keluarga yang lain ialah mereka menyambut Aidilfitri di bawah sebuah jambatan berdekatan Jalan Kem, Pelabuhan Klang. Difahamkan Eduar sudah 5 tahun tinggal disitu bersama dengan 9 orang anak, 4 menantu dan 5 cucu. 

Bagi pakcik Eduar, beliau berharap raya kali ini adalah raya terakhir di rumah usang yang hanya menggunakan papa nipis sebagai dinding dan zink terpakai sebagai bumbung sebelum berpindah ke rumah yang baru dan lebih selesa. 

Pihak Zakat Selangor telah menyediakan dua flat di Seri Rantau dan Flat Rebana di Klang untuk diri dan anaknya yang berkahwin dan menurut pakcik Eduar lagi mereka dijangka akan berpindah dalam tempoh yang terdekat. 

“Tidak ada kampung. Sambut Aidilfitri di sini selama-lamanya. Raya biasa-biasa sahaja, beli kuih sedikit dan dapat masak nasi lemak pada hari pertama Aidilfitri nanti.

Kisah pakcik Eduar pernah mendapat perhatian netizen apabila kehidupannya yang serba daif dan tinggal di bawah jambatan viral di media sosial. Rata-rata netizen menyalahkan pihak berwajib kerana gagal membantu pakcik Eduar dari awal. - www.kakishare.my

loading...

Artikel Terkait

'Selamat Hari Raya Dari Bawah Jambatan' - Kisah Pakcik Eduar Ini Pernah Jadi Viral, Akhirnya Bakal Dapat Rumah Baru
4/ 5
Oleh

Berlangganan

Suka dengan artikel di atas? Silakan berlangganan gratis via email